منو دسترسی
1398/03/13 در ساعت 12:35:00

آغاز به کار سامانه جدید کارآموزی دانشکده فنی دانشگاه تهران با همکاری کانون

سامانه جدید آنلاین کارآموزی دانشگاه تهران برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و شرکت‌ها آغاز به کار کرد. مشروح این خبر را می‌توانید در پیوست مطالعه کنید.

آغاز به کار سامانه جدید کارآموزی دانشکده فنی دانشگاه تهران با همکاری کانون

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

سامانه جدید آنلاین کارآموزی دانشگاه تهران برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و شرکت‌ها آغاز به کار کرد. از این پس دانشجویان پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران می‌توانند برای گذراندن واحد کارآموزی خود از یک پلتفرم آنلاین استفاده کنند. امکان ثبت نام دانشجویان فنی تهران در این سامانه از ۱۰ اردیبهشت ۹۸ فراهم شده است. دانشجویان می‌توانند در این سامانه فرصت‌های کارآموزی را از شرکت‌های مختلف انتخاب کنند و پس از پذیرش در آنها، واحد کارآموزی خود را بگذرانند. شرکت‌ها نیز می‌توانند موقعیت‌های کارآموزی متنوعی را در این سامانه ایجاد کنند و پس از طی کردن مراحل ارزیابی، به پذیرش و جذب دانشجویان توانمند در رشته‌های مختلف اقدام کنند.

مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران با نگاهی پیشرو و به عنوان رویکردی نو برای ارایه خدمات به خانواده دانشگاه تهران، فرآیند کارآموزی دانشکده فنی را در قالب (Software as aService) SaaS و با همکاری شرکت ایران تلنت(Talent Coach) راه‌اندازی کرده است. در سال جاری فرآیند ذیل توسط این سرویس انجام می‌گیرد:

  • اعلام فرصت‌های کارآموزی توسط شرکت‌ها
  • تایید شرکت‌های معتبر توسط دفتر ارتباط با صنعت
  • جستجوی دانشجویان در بین فرصت‌های متناسب رشته آنها
  • انتخاب فرصت کارآموزی توسط دانشجو
  • پذیرش دانشجو توسط شرکت
  • ارزیابی شرکت و دانشجو
  • گردش‌های داخل دانشکده‌ها

اپلیکیشن تلنت کوچ که پل ارتباطی میان دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان با صنایع و کسب‌وکارهای فعال در کشور است، در آذرماه 97 توسط مهندس آسیه حاتمی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ایران تلنت و کارآفرین نمونه، رونمایی شد. در حال حاضر علاوه بر دانشگاه تهران، دانشگاه­های امیرکبیر و علامه طباطبایی نیز با این اپ همکاری می­کنند.

 

سمینار آشنایی با دوره کارآموزی تابستان 98

در همین زمینه بین مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران و شرکت ایران تلنت و به منظور ساماندهی و ارتقاء نحوه انتخاب کارآموزی دانشجویان با هدف تسهیل در فرآیند ورود به بازار کار تفاهم­نامه همکاری امضا شد.

در پی امضای این تفاهم‌نامه سمینار "آشنایی با دوره کارآموزی تابستان 98" در اردیبهشت ماه توسط دانشکده مهندسی مکانیک و کمیته تخصصی مهندسی مکانیک کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی، در دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد. در این سمینار که تعدادی از مسئولان دانشکده مهندسی مکانیک و مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، مسئولان و اعضای کمیته تخصصی مهندسی مکانیک و کارآفرینان برجسته عضو کانون، مدیران ارشد شرکت ایران تلنت و دانشجویان دانشکده در آن حضور یافتند، سامانه جدید کارآموزی دانشکده فنی و اپلیکیشن تلنت کوچ نیز به دانشجویان و سایر مدعوین معرفی شد.

  • ابتدای سمینار دکتر علیرضا ریاسی، معاون پژوهشی و مهندسی مکانیک، ضمن خوشامدگویی به حاضران، توضیحاتی مورد فرآیند اخذ کارآموزی و اقدامات انجام شده توسط مسئولان دانشکده با همکاری کمیته تخصصی مکانیک کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی برای یافتن و اخذ امکانات و ظرفیت پذیرش کارآموز از شرکت‌ها و واحدهای صنعتی برای دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک، ارایه داد.

دکتر محمدجعفر حداد، مدیر آشنایی با صنعت و مسئول کارآموزی دانشکده، نیز در سخنانی مقررات آموزشی مربوط به فرآیند کارآموزی در تابستان 98 را برای دانشجویان تشریح کرد.

سپس دکتر هاشمی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید کارآموزی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، سخنانی را در مورد کلیات تفاهم‌نامه امضا شده با شرکت ایران تلنت برای به‌کارگیری اپلیکیشن تلنت کوچ در این سامانه و نحوه ایجاد یکپارچگی این سامانه با سایر سامانه‌های دانشگاه تهران ایراد کرد.

مهندس آسیه حاتمی از دیگر سخنرانان این سمینار بود. به گفته وی دانشجویان با ثبت‌نام در تلنت کوچ می‌توانند دانش خود را نسبت به محیط کار شرکت‌ها و شیوه کار در آنها ارتقاء بخشند، مشاغل مختلف مورد نیاز کسب‌وکارها را بشناسند و از آخرین فرصت‌های کارآموزی در معتبرترین شرکت‌ها مطلع شوند.

مهندس سحرناز امیرطهماسب، مدیر مسئول اپلیکیشن تلنت کوچ در شرکت ایران تلنت، نیز طی سخنانی فرآیند و نحوه انتخاب کارآموزی توسط این اپلیکیشن را برای حضار تشریح کرد.

در ادامه برنامه، پنل سخنرانی مسئولان و کارآفرینان برجسته عضو کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، متشکل از مهندس محمدرضا کمره ای آبادی (مکانیک 71)، نایب‌رییس هیات مدیره کانون و مدیرعامل شرکت آب و انرژی، مهندس محمدحسین معین‌الدین (مکانیک 59)، رییس کمیته تخصصی مهندسی مکانیک کانون و مدیرعامل شرکت بهسازان کاوش تهران، مهندس بهرام بیضائی (مکانیک 55)، رییس هیات مدیره شرکت کاربراتور ایران-ایرکاپارت، مهندس مهوش طیرانی (برق 58)، مدیرعامل شرکت نویان بسپار، رییس هیات مدیره پتروشیمی ابن‌سینا، رییس هیات مدیره پایانه اکسیر شیمی و رییس هیات مدیره سرمایه‌گذاری بامداد و مهندس ساحره صفوی (مکانیک 74)، مدير بخش تخصصي تجهيزات سد و نيروگاه‌های شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس، برگزارشد.

در انتهای سمینار حاضران نظرات، سوالات و مشکلات خود را مطرح و مسئولان دانشکده و کارآفرینان به آن پاسخ گفتند.

قابل ذکر است که آدرس اختصاصی این اپلیکیشن در سامانه کارآموزی دانشکده فنی به صورت https://ut.talentcoach.ir/ در دسترس است.

مشروح این خبر را می‌توانید اینجا و در خبرنامه آتی کانون مطالعه کنید.

 

کانون ()
نظر جدید
0%