منو دسترسی
1397/10/02 در ساعت 14:00:00

چله‌نشینی اعضای کانون در گردهمایی آذر ماه

گردهمایی شب چله کانون برای چهارمین سال متوالی، عصر پنج‌شنبه 29 آذرماه در تالار ایوان شمس با حضور جمع کثیری از اعضا و خانواده‌هایشان برگزار شد.

چله‌نشینی اعضای کانون در گردهمایی آذر ماه

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

گردهمایی شب چله کانون برای چهارمین سال متوالی، عصر پنج‌شنبه 29 آذرماه در تالار ایوان شمس با حضور جمع کثیری از اعضا و خانواده‌هایشان برگزار شد.

این برنامه که به همت کمیته شعر و ادب ترتیب یافته بود با نمایش روحوضی و یلداخوانی گروه جواد انصافی در سرسرای تالار ایوان شمس آغاز شد.

پس از پذیرایی از حاضران با انار و لبو و شیرینی و فال حافظ، برنامه در سالن همایش این تالار ادامه یافت.

 

مراسم شب چله

 

سپس مهندس صالح‌آبادی، دبیر کانون، در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به حاضران، قطعه‌ای از افسانه مهر و ماه و پیوند آنان در شب یلدا قرائت کرد و از اعضا برای شرکت در جشن بزرگ سالگرد کانون دعوت کرد.

بخش دیگری از برنامه به سخنان استاد فریدون جنیدی، استاد زبان‌های باستانی و شاهنامه‌پژوه اختصاص داشت. وی در سخنان خود به تاریخ پر از افتخار ایرانیان اشاره کرد و گفت: «به جای واژه شب یلدا که کلمه‌ای عربی است بهتر است از واژه شب چله استفاده کنیم که به چهل روز تا پایان سرمای سخت زمستانی اشاره دارد.»

وی همچنین به گاهشماری ایرانی و شناخت نوروز توسط ایرانیان از 8 هزار سال قبل تاکید کرد.

در پایان از استاد جنیدی توسط دکتر محمود کمره‌ای، رییس سابق دانشکده فنی و دکتر فرزانه، رییس هیات مدیره کانون با اهدای تاریخ 5 هزار سال مهندسی ایرانی تقدیر به عمل آمد.

 

استاد جنیدی در شب یلدا

 

پخش کلیپی از ساخته‌های استاد تورج شعبان‌خانی، آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده و اجرای دو ترانه اتوسط وی بخش بعدی برنامه بود. شعبان‌خانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را با موسیقی متن و آهنگسازی فیلم «آدمک» و معرفی فریدون فروغی آغاز کرد.

پخش مستندی از زندگی ژورژ ژورژ سلماسی، کتابدار دانشکده فنی در سال‌های گذشته و یادگار خاطرات سال‌های دور دانشجویان فنی، بخش دیگری از برنامه بود. در ادامه از شیرین ژورژ، دختر ژورژ، توسط مهندس عطاردیان، نایب‌رییس شورای‌عالی و مهندس صالح‌آبادی، دبیر کانون، تقدیر شد.

این برنامه مفرح و متنوع فرهنگی، با اجرای موسیقی زنده توسط گروه حصار به سرپرستی علی قمصری، پایان یافت. این برنامه با پذیرایی شام همراه بود.

 

اجرای موسیقی در شب یلدا

 

 

شب چله کانون

 

 

کانون () گردهمایی ماهانه () کمیته شعر و ادب ()
نظر جدید
0%