منو دسترسی
1397/12/10 در ساعت 11:30:00

هفتاد و هشتمین دوره دانش‌آموختگی دانشکده فنی

مراسم هفتاد و هشتمین دوره دانش‌آموختگی دانشکده فنی دانشگاه تهران صبح چهارشنبه 8 اسفند در تالار شهید چمران دانشکده فنی برگزار شد.

هفتاد و هشتمین دوره دانش‌آموختگی دانشکده فنی

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:
مراسم هفتاد و هشتمین دوره دانش‌آموختگی دانشکده فنی دانشگاه تهران چهارشنبه صبح 8 اسفند با حضور فارغ‌التحصیلان امسال دانشکده فنی، رییس دانشکده فنی،‌ معاونان، استادان و روسای برخی از دانشکده‌های فنی، رییس هیات مدیره، نماینده بنیاد حامیان دانشکده فنی، مهمانان و جمعی از خانواده‌های فارغ‌التحصیلان ‌در تالار چمران دانشکده فنی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر ناصر سلطانی، رییس دانشکده فنی در سخنانی ضمن خوشامدگویی و تبریک به فارغ‌التحصیلان و خانواده‌هایشان به بیان تاریخ علم مهندسی از ابتدای تمدن بشری پرداخت. وی با اشاره به نظریه دو برابر شدن علم بشر در بازه خاص از کوتاه شدن این بازه در قرن اخیر سخن گفت. به گفته او در حالی که طبق این نظریه هر صد سال علم بشر دو برابر می‌شد، سرعت رشد دانش آنقدر افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در آینده این بازه زمانی به ۱۳ ماه کاهش یابد. رییس دانشکده فنی به بررسی این مساله در زندگی علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پرداخت.
وی همچنین با تاکید بر کارگروهی، عوامل موفقیت فارغ‌التحصیلان در حرفه را برشمرد.

دکتر عقیل یوسفی‌کما (مکانیک66)، استاد دانشکده فنی و عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به معرفی بنیاد حامیان پرداخت. وی خطاب به دانش‌آموختگان گفت: «مهندسی و مدرک مهندسی تنها یک بخشی است که شما در این دانشکده به دست می‌آورید. منش و روش زندگی، اجتماعی‌شدن و بلوغ اجتماعی که در اینجا می‌آموزید کمتر از مدرک تحصیلی نیست.»
به گفته وی، بنیاد حامیان دانشکده فنی حدود ۱۲ سال پیش به ابتکار بعضی از مدیران و فارغ‌التحصیلان موفق دانشکده فنی در جهت استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و ارتقای دانشکده فنی پایه‌گذاری شده است.
در ادامه دکتر اورنگ فرزانه (راه و ساختمان 55)، رییس هیات مدیره کانون و استاد دانشکده فنی نیز با تاکید بر اهمیت کار گروهی افزود: «در ایران با توجه به فعالیت‌های بسیاری که در این زمینه صورت گرفته، اما هنوز در کار جمعی و گروهی ضعف‌های بزرگی داریم که من پیشنهاد می‌کنم بعد از فراغت تحصیل با جدیت تمام این ویژگی را در خود تقویت کنید. امروزه برای استخدام در شرکت‌های بزرگ دنیا یکی از نکات اصلی رزومه‌ها این است که شخص چه میزان سابقه در کارهای گروهی دارد.»

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی در سال 69، به معرفی فعالیت‌های این نهاد پرداخت.

 

هفتاد و هشتمین دوره دانش‌آموختگی دانشکده فنی دانشگاه تهران


به گفته دکتر فرزانه، در کمیته‌های تخصصی کانون، جوانان، پیشکسوتان مجرب، مدیران شرکت‌ها در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند که این همکاری‌ها به گونه‌ای ارتباط نسل‌ها را فراهم آورده است. رییس هیات مدیره کانون با تصریح اینکه این کانون از لحاظ ساختاری کاملا مستقل است، تداوم دوستی‌ها و ارتباطات بین نسل‌های مختلف، ارتقا و حمایت مادی و معنوی از دانشکده فنی و کمک به صنعت کشور را از جمله اهداف کانون برشمرد.
مهندس محمدرضا انصاری (راه و ساختمان 47)، عضو شورای عالی کانون و مدیرعامل شرکت کیسون به عنوان سخنران بعدی مراسم با بیان اینکه من اطمینان دارم که شما فارغ‌التحصیلان، با هوش و ظرفیتی که دارید موفق خواهید بود، افزود: «سنت پرورش انسان‌های باظریفت را دانشکده از گذشته حفظ کرده است. اما اینکه موفقیت در کجا و در چه زمینه‌ای است، تا حدی پرداختن به این مساله حساس است. من فکر می‌کنم که یکی از عوامل مهم موفقیت انسان‌ها این است که کاری که انجام می‌دهند را دوست داشته باشند و با انگیزه کار کنند.»

به گفته وی، زاویه یا ضریب رشد هر انسان در کاری که انجام می‌دهد به احساس مسئولیت او در کار و البته سایر ظرفیت‌های دیگر نظیر هوش، تحصیلات و تجربه بستگی دارد، اما مهمترین آنها احساس مسئولیت است.
مهندس انصاری تصریح کرد:‌ «در راهی که پیش روی دارید، حتما شکست را تجربه خواهید کرد. نکته مهم این است که باید شکست را دوست داشته باشید و به آن فکر کنید. چون شکست آموزنده‌تر از پیروزی است.»
دکتر سارا نظیف و دکتر محمد عبدالاحد، پژوهشگران جوان برجسته، به انتخاب فرهنگستان علوم در سال 97 نیز از سخنرانان دیگر مراسم بودند که به بیان تجربیات خود پرداختند.

ادای سوگندنامه مهندسی و تقدیر از فارغ‌التحصیلان برتر دانشکده‌های مهندسی بخش پایانی هفتاد و هشتمین دوره دانش‌آموختگی پردیس دانشکده‌های فنی بود.

در حاشیه این مراسم مهندس انصاری، از فارغ‌التحصیلان برتر سال 97 برای اشتغال در شرکت کیسون دعوت به همکاری کرد.

کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز به سه نفر از برگزیدگان المپیاد کشوری و رتبه برتر کنکور با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر کرد.

 

اهدای جایزه در مراسم فارغ التحصیلی

 

همچنین کتاب فارغ‌التحصیلان امسال نیز توسط کانون تهیه شده و به تمامی دانش‌آموختگان اهدا شد. دبیرخانه کانون نیز در حاشیه مراسم به جذب اعضای جدید پرداخت.

گرفتن عکس‌های یادگاری با لباس‌های فارغ‌التحصیلی مانند سال‌های گذشته از بخش‌های جذاب این مراسم بود.

 

 

جشن دانش آموختگی دانشجویان فنی

دانشکده فنی ()
نظر جدید
0%