منو دسترسی
1398/01/25 در ساعت 13:30:00

نشست علمی دانشکده عمران درباره سیلاب‌ها

نشست علمی تخصصی دانشکده مهندسی عمران درباره پیش‌بینی، وقوع و مهار سیلاب‌ها ساعت 16 تا 18 یکشنبه 8 اردیبهشت در تالار رجب‌بیگی دانشکده فنی واقع در خیابان 16 آذر برگزار می‌شود.

نشست علمی دانشکده عمران درباره سیلاب‌ها

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

نشست علمی تخصصی دانشکده مهندسی عمران درباره پیش‌بینی، وقوع و مهار سیلاب‌ها ساعت 16 تا 18 یکشنبه 8 اردیبهشت در تالار رجب‌بیگی دانشکده فنی واقع در خیابان 16 آذر برگزار می‌شود.

این نشست به همت قطب علمی مهندسی و مدیریت زیرساخت‌های عمرانی دانشکده مهندسی عمران با همکاری کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شده و دکتر حمید میرفندرسک (عمران 68)، عضو اسبق شورای عالی کانون و هماهنگ‌کننده برای برنامه‌ریزی مدیریت سوانح طبیعی شهر گلدکوست استرالیا و دکتر اشکان فرخ‌نیا، مدیر گروه فرآیندها و پیش‌بینی های هیدرولوژیکی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، در آن به سخنرانی خواهند پرداخت.

دکتر میرفندرسک، علاوه بر این دانشیار افتخاری دانشگاه گریفیث است. وی بیش از 25 سال سابقه آکادمیک و حرفه‌ای در زمینه مهندسی آب و مدیریت سیلاب دارد. در این مدت او پروژه‌های موفق بسیاری را به انجام رسانده است. از جمله "سیاست بهره‌گیری از تسکین‌دهی سیلاب توسط سد هینتز"، "برنده جایزه بهترین پروژه سال توسط بنیاد ملی مدیریت سیلاب استرالیا در سال 2014"، "نسل جدید سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری در حین سیلاب" و "برنده جایزه بهترین پروژه سال در گروه تکنولوژی هوشمند توسط بنیاد ملی بنکزیا استرالیا در سال 2015".

وی همچنین موفق به دریافت مدال هارولد اشترن بک جهت ارایه بهترین مقاله سال در زمینه مدیریت سیلاب به کنگره بنیاد مدیریت سیلاب استرالیا در سال 2014 شده است. دکتر میرفندرسک 65 مقاله در مینه مهندسی آب منتشر کرده است.

 

پوستر نشست تخصصی در خصوص سوانح طبیعی

 

 

دکتر اشکان فرخ‌نیا، کار شناسی‌ارشد و دکتری خود را از دانشگاه تربیت مدرس در زمینه مهندسی منابع آب اخذ کرده و از سال 1387 در موسسع تحقیقات آب مشغول به کار است. وی طی این مدت در پروژه‌های تحقیقاتی متعددی از جمله مدیریت جامع آب در حوضه آبزیز اترک مدیریت به‌هم‌پیوسته سیلاب در حوضه آبریز کن و تدوین راهبردهای ملی سازگاری با تغییر اقلیم در بخش آب کشور مشارکت داشته است. دکتر فرخ‌نیا در حال حاضر به عنوان مدیر گروه فرآیندها و پیش‌بینی‌های هیدرولوژیکی پژوشکده منابع آب مشغول به کار است.

در نشست علمی یکشنبه سخنرانان به بیان و بررسی نسل جدید سیستم‌های پشتیبانی در تصمیم‌گیری در حین سیلاب و تجارب استرالیا در این زمینه و فعالیت‌های موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در زمینه پیش‌بینی و هشدار سیلاب می‌پردازند.

ورود به این برای عموم نشست آزاد است.

دانشکده فنی () رویدادهای علمی ()
نظر جدید
0%