منو دسترسی
1398/03/07 در ساعت 03:10:00

نشست مسئولان دانشکده مکانیک و کانون با فارغ‌التحصیلان صاحب صنعت

با دعوت رییس دانشکده مهندسی مکانیک و دبیر کانون نخستین نشست مسئولان دانشکده مهندسی مکانیک و کانون با صاحبان صنعت برگزار شد.

نشست مسئولان دانشکده مکانیک و کانون با فارغ‌التحصیلان صاحب صنعت

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

نخستین نشست مسئولان دانشکده مهندسی مکانیک و کانون با تعدادی از فارغ‌التحصیلان فنی صاحب صنعت و حرفه عصر سه‌شنبه 7 خرداد در دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد.

در این نشست که به دعوت رییس دانشکده مهندسی مکانیک و دبیر کانون صورت گرفت، رییس و معاونان دانشکده، دبیر کانون، تعدادی از اعضای هیات مدیره و کمیته‌های تخصصی کانون حضور داشتند. در ابتدای نشست دکتر کارن ابری‌نیا رییس دانشکده مهندسی مکانیک در توضیح چرایی برگزاری این نشست گفت: «امیدواریم با این نشست ارتباط صنعت و دانشگاه برقرار شده و بتوانیم با ادامه جلسات هر دو طرف از این ارتباط منتفع شویم.»

وی با ابراز خوشحالی از حضور فارغ‌التحصیلان فنی در دانشکده ادامه گفت: «ما می‌خواهیم با ایجای این ارتباطات نیازهای واقعی کشور را در زمینه صنعت شناسایی کنیم و در پروژه‌های تحقیقاتی و تزهای کارشناسی‌ارشد و دکترا پاسخگوی این نیازها باشیم.»

مهندس روزبه‌ صالح‌آبادی، دبیر کانون نیز با خوشامدگویی به حاضران توضیحاتی در خصوص کانون گفت: «یکی از اهداف این NGO تقویت دانشکده فنی یعنی جایی که همه ما از آن فارغ‌التحصیل شده‌ایم، است.»

وی با توضیح فعالیت کمیته‌های تخصصی کانون گفت: «به‌ازای هر رشته در دانشکده فنی یک کمیته تخصصی مشغول به فعالیت بوده و اعضای آن از فارغ‌التحصیلان همان رشته تشکیل شده است. برگزاری جلسات منظم، گردهمایی‌ و بازدید از جمله فعالیت‌های این کمیته‌هاست. کمیته تخصصی مهندسی مکانیک نیز در اواخر سال گذشته موفق شد اولین گردهمایی فارغ‌التحصیلان مکانیک را برگزار کند.»

مهندس محمدحسین معین‌الدین، رییس کمیته تخصصی مهندس مکانیک، با تصریح هدف برگزاری جلسه گفت: «هدف ما از برگزاری این جلسات برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه است. کارآموزی، بازدید، جذب نیروهای علاقمند بعد از فارغ‌التحصیلی و پروژه‌های تحقیقاتی یا پروژه‌هایی که از صنعت می‌تواند به دانشگاه واگذار شود، از جمله نیازهای دانشجویان و دانشگاه است که از دوستان خواهش می‌کنیم برای پاسخگویی به آن هر پیشنهادی را دارند، مطرح کنند. ما می‌خواهیم واحدهای مختلف صنعتی را به دانشگاه بیاوریم و آنان را با بخش‌ها و امکانات مختلف آشنا کنیم.»

مهندس محمدرضا کمره‌ای، عضو هیات مدیره و عضو کمیته مکانیک نیز با تشکر از دانشکده مکانیک به خاطر همکاری با کمیته مکانیک گفت: «ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار لازم است و ما به عنوان کانون سعی کرده‌ایم حلقه مفقوده این ارتباط را پیدا کنیم. در کمیته نیز از ابتدای فعالیت در این زمینه کوشیده‌ایم. ما سعی کرده‌ایم فضاهای مناسب کارآموزی را به دانشجویان معرفی کنیم. همچنین فارغ‌التحصیلان ممتاز را برای اشتغال به واحدهای صنعتی معرفی کنیم.»

در ادامه نشست، حاضران خود و واحدهای صنعتی‌شان را معرفی کردند. سپس دکتر ابری‌نیا بخش‌های مختلف دانشکده مهندسی مکانیک و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آن را معرفی کرد.

مدعوین در ادامه جلسه از آزمایشگاه‌های مختلف این دانشکده از جمله واحد طراحی و ساخت خودروی خورشیدی غزال ایرانی بازدید کردند.

این جلسه صمیمی با صرف افطار و طرح پیشنهادات مدعوین خاتمه یافت.

 

کانون () دانشکده فنی () کمیته مکانیک ()
نظر جدید
0%