منو دسترسی
1398/03/09 در ساعت 22:20:00

بازدید اعضای کانون از شركت واگن‌سازی متروی تهران

كمیته صنعت، معدن و تجارت (صمت) كانون با هماهنگی با مدیریت شركت واگن‌سازی متروی تهران بازدید از این شرکت را برای اعضای کانون ترتیب داد.

بازدید اعضای کانون از شركت واگن‌سازی متروی تهران

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

كمیته صنعت، معدن و تجارت (صمت) كانون با هماهنگی با مدیریت شركت واگن‌سازی متروی تهران بازدید از این شرکت را برای اعضای کانون ترتیب داد. تعدادی از اعضای این کمیته و دیگر اعضای کانون چهارشنبه 8 خرداد از امکانات و تولیدات این شرکت واقع در باقرشهر (جنوب شهر ری)، بازدید کردند.

این برنامه از ساعت 9 و نیم صبح با استقبال و خوشامدگویی مدیران شركت و نمایش فیلمی كوتاه از فعالیت‌ها و تولیدات شركت در سالن كنفرانس شركت آغاز شد. سپس مدیران و كارشناسان شركت به سوالات حاضران پاسخ گفتند و در ادامه حاضران از سالن‌های مختلف خطوط تولید واگن های مترو بازدید کرده و توضیحات کارشناسان شركت مترو را در این باره شنیدند. برنامه بازدید در ساعت 13 و با بدرقه مدیران شركت واگن‌سازی خاتمه یافت.

شركت واگن سازی متروی تهران سال 1382 با سرمایه‌گذاری شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه، شركت صنعتی پلورساز، شركت بین‌المللی نورینكو و شركت حمل و نقل ریلی چانگ چون چین تاسیس شد. هدف از تاسیس این شركت، تولید قطارهای ریلی برقی خودكشش و تریلر، خدمات تعمیر و نگهداری و اورهال ناوگان ریلی برقی در بخش درون‌شهری است.

از جمله دستاوردهای مهم این شركت می‌توان به تولید و تامین بیش از هزار و 140 دستگاه واگن و بومی‌سازی بخش اعظمی از قطعات ناوگان مترو اشاره کرد. به‌طوری كه هم اكنون 55درصد واگن‌های دو طبقه و 28درصد‏ واگن‌های یك طبقه مترویی، بومی‌سازی شده است.

در راستای برنامه اقتصادی جدید كشور ، مدیریت شركت بر آن است تا مجموعه های اصلی تشكیل‌دهنده واگن مترو شامل بوژی، سیستم رانش، ترمز و ..... را نیز كه تا كنون از خارج تامین می‌شده است، در داخل كشور تولید کند.

کانون () کمیته صنعت معدن تجارت () بازدید علمی ()
نظر جدید
0%