منو دسترسی
1398/04/13 در ساعت 16:40:00

دانشگاه تهران در ۲۷ موضوع در رده دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه تهران در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط نظام شانگهای صورت می‌گیرد، در ۲۷ مورد در رده دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

دانشگاه تهران در ۲۷ موضوع در رده دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی، دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط نظام رتبه‌بندی شانگهای صورت می‌گیرد، در ۲۷ مورد از ۵۴ موضوع در رده دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشگاه تهران توانست در این رتبه‌بندی معتبر جهانی در موضوعات شیمی، علوم جوی، بوم‌شناسی، علوم زمین، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، اتوماسیون و کنترل، مهندسی مخابرات، علوم و فناوری ابزار، مهندسی پزشکی، علوم و مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، علوم و مهندسی مواد، علوم نانو و فناوری نانو، علوم و مهندسی انرژی، علوم و مهندسی محیط زیست، منابع آب، علوم و فناوری غذایی، زیست‌فناوری، علوم و فناوری حمل و نقل، مهندسی معدن، مهندسی متالورژی، علوم زیستی انسانی، علوم کشاورزی، علوم دامی و مدیریت در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
این نسخه از رتبه‌بندی شامل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در ۵۴ موضوع در حوزه‌های علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی، و علوم اجتماعی است و بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه در این نظام رتبه‌بندی ارزیابی و ۵۰۰ دانشگاه برتر از میان این دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. رتبه‌بندی موضوعی شانگهای سابقه‌ای ۱۰ ساله دارد.

دانشگاه تهران ()
نظر جدید
0%