منو دسترسی
1398/11/08 در ساعت 01:05:00

گرامیداشت یاد دانش‌آموختگان فنی درگذشته سانحه هوایی

مراسم گرامیداشت یاد جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی که در سانحه هوایی جان باختند، عصر دوشنبه از ساعت 16 تا 18 در خانه جدید کانون (خانه خیابان شاهین) برگزار شد.

گرامیداشت یاد دانش‌آموختگان فنی درگذشته سانحه هوایی

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

مراسم گرامیداشت یاد جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی که در سانحه هوایی جان باختند، عصر دوشنبه هفتم بهمن ماه ۹۸ از ساعت 16 تا 18 در خانه جدید کانون (خانه خیابان شاهین) برگزار شد.

در این مراسم برخی از خانواده‌ها و همکلاسی‌های این عزیزان، تعدادی از اعضای شورای عالی کانون، اعضای هیات مدیره، برخی از اعضای هیات علمی دانشکده فنی و جمعی از فارغ‌التحصیلان فنی به سوگ مسافران این پرواز بی‌بازگشت نشستند.

در ابتدای مراسم مهندس روزبه صالح‌آبادی، دبیر کانون، در سخنانی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این درگذشتگان، از سوی اعضای هیات مدیره و شورای عالی به حاضران تسلیت گفته و افزود: «سخن گفتن در این مراسم برایم بسیار سخت است. خانواده فنی جمعی از اعضای خود را از دست داده و ما همان طور که در شادی‌ها در کنار هم‌دانشکده‌ای‌های خود بوده‌ایم در این غم جانکاه نیز خود را صاحب‌عزا و شریک غم خانواده‌های این عزیزان می‌دانیم. از ابتدای دریافت این خبر، ما از طریق هم‌دانشکده‌ای‌ها و دوستان از درگذشت تک تک دوستان مطلع شدیم و در نهایت با تکمیل اطلاعات، متوجه شدیم متاسفانه 8 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی در این پرواز جان باخته‌اند. مهندس بهاره حاج‌اسفندیاری (عمران)، مهندس محمدمهدی صادقی (نقشه‌برداری)، مهندس بهاره کرمی مقدم (شیمی)، مهندس غزل نوریان (متالورژی و مواد)، مهندس ایمان آقابالی (برق) مهندس مجتبی عباس‌نژاد (برق)، مهندس الوند صادقی (صنایع)، مهندس سعید طهماسبی (دانشجوی سابق عمران). همچنین دختر، داماد و نوه مهندس رزاقی از فارغ‌التحصیلان فنی و از اعضای کانون نیز در این سانحه جان باختند.»

وی با توضیح درباره دلیل برگزاری این مراسم در کانون، به فضای صمیمی و به دور از تکلف کانون به عنوان یک خانواده اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش به تالیف کتاب 80 سالگی دانشکده فنی توسط دکتر مقصود فراستخواه اشاره کرد و گفت: «ایشان مشتاق بودند در این مراسم حضور یابند که موفق نشدند. به همین منظور متنی را برای این مراسم مرقوم کردند.» این متن که توسط مهندس صالح‌آبادی قرائت شد در پی می‌آید.

«کجایید ای سبک روحان عاشق ...

به کدامین بغض فروخورده صدای‌شان کنیم؟ مسافرانی را که قربانی سیستم‌های خطرخیز کشورمان شدند. از داغ این درد تلخ زهرآگین به که نالیم؟ با این مسئولیت سنگین چه کنیم؟....»

متن کامل را می‌توانید اینجا بخوانید.

مهندس صالح‌آبادی همچنین از تصمیم هیات مدیره کانون برای ساخت یک مدرسه به همت اعضای کانون مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان به نام این درگذشتگان خبر داد.

سخنان مادر و پدر مهندس الوند صادقی بخش دیگری از این مراسم بود. مادر مهندس صادقی در توصیف فرزندش به کار سخت وی اشاره کرد و گفت: «بعد از مدت‌ها تلاش و کار در ایران ،به اجبار به کانادا رفت و در آنجا توانست به سرعت پیشرفت کند.» پدر مهندس الوند صادقی نیز به بیان خاطراتی از واپسین لحظات خداحافظی با فرزند خود پرداخت و لزوم پیگیری علل این حادثه تلخ را مورد تاکید قرار داد.

سخنان مهندس رزاقی و یادی از دختر و داماده و نوه‌‌اش بخش دیگری از برنامه بود. خواهر مهندس طهماسبی نیز در سخنانی به ایجاد بورسیه‌ای به نام مهندس طهماسبی در دانشگاه امپریالیسم کالج لندن اشاره کرد و گفت: «این بورسیه فقط به دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل قرار خواهد گرفت.» قرائت غزلی از حافظ توسط مهندس ذوقی و بیان خاطراتی از سوی مهندس محمدرضا علوی از همکلاسیان مهندس سعید طهماسبی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

تک‌نوازی نی توسط آقای میرزاحسینی به همراه دکلمه مهندس محسن عربها در فواصل برنامه از بخش‌های دیگر مراسم بود.

 

 

 

 

 

کانون () خانواده فنی ()
نظر جدید
0%