منو دسترسی
1399/06/22 در ساعت 11:55:00

بررسی علل کاهش اقبال دانشجویان به آموزش‌های علوم مهندسی

میزگرد "بررسی علل کاهش اقبال دانشجویان به آموزش‌های علوم مهندسی" ساعت 14 تا 16 یکشنبه 23 شهریور توسط انجمن آموزش مهندسی ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بررسی علل کاهش اقبال دانشجویان به آموزش‌های علوم مهندسی

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی،انجمن آموزش مهندسی ایران:

میزگرد "بررسی علل کاهش اقبال دانشجویان به آموزش‌های علوم مهندسی" ساعت 14 تا 16 یکشنبه 23 شهریور توسط انجمن آموزش مهندسی ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این میزگرد دکتر پرویز جبه‌دار مارالانی(برق 42)، عضو شورای عالی کانون و استاد دانشکده فنی (رییس میزگرد)، دکتر عباس بازرگان، استاد دانشگاه تهران، دکتر مگردیچ تومانیان، استاد دانشگاه تبریز، دکتر علی رجالی، استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر حسین معماریان، استاد دانشکده فنی به بررسی موضوع می پردازند. همچنین به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ می‌گویند.

لینک ورود به این میزگرد مجازی https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/isee بوده و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

شماره تلفن و آدرس ایمیل دبیرخانه انجمن عبارتند از: 88992215 isee@isee.ir

موضوع کاهش اقبال دانشجویان به آموزش‌های علوم مهندسی در آخرین جلسه شورای عالی کانون که پنج‌شنبه 20 شهریور برگزار شد نیز مورد بحث قرار گرفت در همین زمینه دکتر عباس آخوندی، رییس شورای عالی یادداشتی را نگاشته که در پی می‌خوانید.

"کاهش داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک در کشور

روز گذشته در جلسه شورای عالی کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر پرویز جبه‌دار مارالانی استاد مسلم رشته برق اعلام کردند که میزان علاقمندی برای ورود به رشته‌های مرتبط با ریاضی و فیزیک و مهندسی در کشور رو به کاهش است. این موضوع در بلندمدت بی‌گمان به سود کشور نیست و به رشد فناوری در کشور لطمه می‌زند. از بیش از 1146000 داوطلب کنکور سال جاری تنها 194823 نفر در گروه ریاضی و فیزیک بودند.

قاعدتا این موضوع دلیل‌های مختلفی دارد. پاره‌ای از آن باز می‌گردد به بازار خدمات مهندسی در کشور و رفاه مهندسان در مقایسه با سایر رشته‌ها. البته ساختار کلان اقتصاد، کوچک شدن اقتصاد واقعی نسبت به اقتصاد ملی و امکان کسب درآمد سرشار از طریق بازار خدمات مالی بدون درگیر شدن با فرایندهای سخت و پرمسئولیت تولید و اقتصاد مهندسی نیز احتمالا در این موضوع موثرند. ساختار اجتماعی و نحوه آموزش و نیز احتمالا سهمی در این فرآیند کاهش گرایش به رشته‌های مهندسی دارند.

انجمن آموزش مهندسی ایران میزگردی برای بررسی علل موضوع با حضور برجستگان آموزش مهندسی، مدیریت آموزش و صنعت برای روز یک شنبه 23 شهریور ماه تدارک دیده که امیدوارم یافته‌های آن به کار سیاست‌گذاران ملی ایران بیاید."

 

کانون () سخنرانی و همایش ()
نظر جدید
0%