منو دسترسی
1399/12/02 در ساعت 14:00:00

سی‌امین سالگرد تاسیس کانون برگزار شد

مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس کانون، امسال به صورت مجازی و به شیوه‌ای متفاوت عصر چهارشنبه 29 بهمن با حضور تعداد بسیار اندکی از برگزارکنندگان در تالار چمران دانشکده فنی برگزار شد.

سی‌امین سالگرد تاسیس کانون برگزار شد

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس کانون، امسال به صورت مجازی و به شیوه‌ای متفاوت عصر چهارشنبه 29 بهمن با حضور تعداد بسیار اندکی از برگزارکنندگان در تالار چمران دانشکده فنی برگزار شد.

این برنامه به طور مستقیم از بسترهای مجازی سایت کانون: www.fanni.info، صفحه اینستاگرام کانون: https://www.instagram.com/kanoonfanni/، صفحه آپارات کانون: aparat.com/kanoonfanni/live و صفحه یوتیوب کانون: https://youtu.be/ZgPHQRuQxAM پخش شد.

مراسم با اجرای مهندس فائزه هاشمی، مجری برنامه آغاز شد. در ادامه دکتر عباس ‌آخوندی، رییس شورای عالی کانون، در سخنانی کوتاه به بحث‌های انجام شده در شورای عالی برای برگزاری این مراسم اشاره کرد. وی همچنین در سخنانش درباره روند تشکیل کانون در سی سال قبل و رسالت کانون در توسعه امر مهندسی در کشور توضیح داد.

بخش دیگری از برنامه به سخنان دکتر ناصر سلطانی، رییس دانشکده فنی، گزارشی از عملکرد دانشکده فنی به ویژه با توجه به دوران همه‌گیری کرونا ارایه داد. دکتر سلطانی بر کمبود اماکن ورزشی به نسبت تعداد دانشجویان در دانشکده فنی اشاره کرد.

 

رونمایی از کتاب سی‌امین سالگرد کانون

مهندس روزبه صالح‌آبادی، دبیرکانون، در این مراسم از کتاب سی‌امین سالگرد کانون رونمایی کرد.

وی در این باره گفت: اهمیت مستندسازی فعالیت‌های کانون از سال‌ها قبل در کانون شناسایی شد و همزمان با بیستمین سالگرد تاسیسی کانون در سال 1389 کتابی درباره تاریخچه بیست سال فعالیت کانون تهیه و منتشر شد. امسال نیز به مناسبت سی‌امین سالگرد کانون هیات مدیره و شورای عالی تصمیم گرفت این روند ادامه پیدا کند و جلد دوم کتاب با عنوان سی‌امین سالگرد کانون چاپ و منتشر شود. به این منظور کمیته‌ای از اعضای علاقمند کانون (به طور عمده اعضای جوان) تشکیل شد. شامل کمیته‌های مختلف به ویژه کمیته شعر و ادب و کمیته تجلیل و جلسات را از خرداد ماه امسال شروع کردند. البته با توجه به شرایط کرونا جلسات به طور آن‌لاین برگزار می‌شد که کار را دشوارتر کرد. در نهایت کتابی بر اساس مستندات فعالیت‌های کانون در این بازه ده ساله تهیه شد.

مهندس صالح‌آبادی تاکید کرد که امروز از نسخه اولیه کتاب منهای گزارش جشن سی‌امین سال رونمایی می‌شود و نسخه نهایی با افزودن این گزارش به شکل چاپی و الکترونیکی منتشر خواهد شد.

بخش دیگری از برنامه به تجلیل نمادین از کلیه یاران و بازیگران کانون که در تاسیس، رشد و شکوفایی کانون نقش داشتند اختصاص داشت که در این بخش به نمایندگی از تمام کسانی که در این عرصه تلاش کرده‌اند لوح تقدیر به جمعی از اعضای کانون تقدیم شد.

در این بخش از دکتر مرتضی زاهدی، دکتر محمود کمره‌ای، مهندس اسماعیل مسگرپور، مهندس علی ناظران، دکتر پرویز جبه‌دار مارالانی، دکتر حسین نعمت‌الهی، مهندس محمد جعفری، مهندس علیرضا عالم‌زاده، مهندس امین عنایتی، مهندس امیراسماعیل حسن‌پور، مهندس محمد عطاردیان، دکتر اورنگ فرزانه، مهندس محمدرضا کمره‌ای، مهندس میرعلیرضا مهنا و مهندس روزبه صالح‌آبادی با حضور دکتر عباس آخوندی و دکتر ناصر سلطانی تجلیل شد.

پخش فیلم‌های مستندی درباره فعالیت‌های سی‌ساله کانون در فواصل برنامه نیز از بخش‌های جذاب این مراسم بود.

موسیقی زنده نیز به سیاق سال‌های گذشته زینت‌بخش برنامه سالگرد سی‌امین سال تاسیس کانون بود. در این بخش علی زندوکیل به همراه گروهش ساعتی را به اجرای برنامه پرداخت.

مهندس آبتین آبیار، رییس کمیته تجلیل به عنوان آخرین سخنران، توضیحاتی از فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری این مراسم ارایه داد. وی همچنین با معرفی حامیان مالی جشن از آنان تشکر و قدردانی کرد.

نمایشگاه عکس امسال نیز در کنار جشن و در فضای باز دانشکده برپا شد.

فیلم مشروح این مراسم به زودی در رسانه‌های کانون بارگذاری شده و به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

کانون () کمیته تجلیل ()
نظر جدید
0%