منو دسترسی
1397/12/04 در ساعت 18:00:00

بازدید از نیروگاه بادی کهک تاکستان استان قزوین

18 نفر از اعضای کانون و همراهانشان 5 اردیبهشت 1397 از نیروکاه بادی کهک تاکستان استان قزوین بازدید کردند.

بازدید از نیروگاه بادی کهک تاکستان استان قزوین

پایگاه اطلاع‌رسانی کانون فنی:
18 نفر از اعضای کانون و همراهانشان 5 اردیبهشت 1397 از نیروکاه بادی کهک تاکستان استان قزوین بازدید کردند.
این نیروگاه متعلق به شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا از زیرمجموعه‌های شرکت  مپنا (شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) است که در سال 1390 به منظور احداث نیروگاه‌های تولید انرژ ی تجدیدپذیر اعم از نیروگاه بادی و خورشیدی تاسیس شده است.
در حال حاضر این شرکت برنامه تولید 750 مگاوات نیروگاه بادی در استان‌های قزوین، اذربایجان شرقی و خراسان رضوی را در دست اقدام دارد.
اولین مزرعه بادی این شرکت در منطقه کهک شهرستان تاکستان استان قزوین در سال 1391 با ظرفیت 20 مگاوات احداث و اغاز به کار کرد و با توسعه آن در سال‌های گذشته در حال حاضر با ظرفیت 50 مگاوات در حال بهره‌برداری است.

 

 


ظرفیت تولید هر کدام از واحدهای این نیروگاه 5/2 مگاوات بوده که از یک سازه غول پیکر به ارتفاع 85 متر و با وزن تقریبی 320 تن، با طول پره‌های 53 متر تشکیل شده است.
در مرحله اول، گروه از یکی از این واحدها بازدید کرده و در ادامه در سالن کنفرانس این مجموعه به طرح سوالات خود پرداختند و کارشناسان شرکت مپنا توضیحات کاملی را درباره روند کاری این واحدها ارایه کردند.
در ادامه برنامه و پس از ترک نیروگاه و صرف نهار،  گروه در مسیر بازگشت توقف کوتاهی در قزوین داشته و ضمن بازدید از سرای بازسازی شده سعدالسلطنه، با خرید شیرینی‌های سنتی قزوین و پس از استراحتی کوتاه عازم تهران شده و در ساعت 21 به امیرآباد شمالی مقابل پردیس دو دانشکده فنی رسیدند. این برنامه توسط کمیته صنعت، معدن و تجارت کانون ترتیب یافته بود.

کمیته صنعت معدن تجارت () بازدید علمی ()
نظر جدید
0%