منو دسترسی
1398/01/19 در ساعت 00:00:00

گزارش عملکرد دانشگاه تهران در سال 1396

گزارش ارزیابی عملکرد دانشگاه تهران در سال 1396 زیر نظر دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی، رییس این دانشگاه، تهیه و منتشر شد.

گزارش عملکرد دانشگاه تهران در سال 1396

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

گزارش ارزیابی عملکرد دانشگاه تهران در سال 1396 زیر نظر دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی، رییس این دانشگاه، تهیه و منتشر شد. این گزارش که توسط معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات تنظیم شده در بخش‌های مختلف به معرفی و ارزیابی فعالیت‌های مختلف دانشگاه می‌پردازد. بخش‌های مختلف این گزارش عبارتند از: برنامه‌ریزی و ارزیابی کیفیت، آموزش، بین‌الملل، پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری، اداری و مالی، دانشجویی، فرهنگی، حقوقی، فناوری اطلاعات، حوزه ریاست و روابط عمومی و شهر دانش.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

 با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف هر سازمانی ارتقا کیفیت و تامین نظر ذینفعان است لذا کلیه اقدامات و برنامه‌های دانشگاه را باید با استفاده از ارزیابی کیفیت و عملکرد برنامه‌های آموزشی پژوهشی فناوری مدیریتی هیات علمی و کارکنان مورد بررسی قرار داد. بدین منظور معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات نخستین ارزیابی عملکرد سال اول (سال 96) برنامه فوق را منتشر و جهت استحضار همه همکاران به مدیران واحدها ارسال شد.

بر اساس این گزارش عملکرد برنامه در مواردی مانند میزان ارجاعات علمی در نشریات بین‌المللی دارای نمایه معتبر WOS ، تعداد همایش‌های مشترک بین‌المللی، تعداد هسته‌های پیش رشد، شرکت‌های رشدی، پسارشدی و کارفرمایی دوره‌های مشترک آموزشی با موسسات علمی بین‌المللی معتبر، ارایه واحد مهارت‌های زندگی، نسبت اعضای هیات علمی بین‌المللی به کل اعضای هیات علمی دانشگاه، نسبت دانشجو به استاد (کل دانشجویان)، تعداد عضویت در انجمن‌ها شبکه‌های علمی بین‌المللی، عقد قراردادهای بین‌المللی و سرانه مقالات نمایه شده در نمایه‌های بین‌المللی معتبر WOS فراتر از برنامه بوده است.

پس از تصویب دوره‌های کهاد به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی که مورد استقبال قرار گرفت، طرح ایجاد رشته‌های دوگرایشی در مقطع کارشناسی در قالب یک دوره اصلی و یک دوره فرعی (مدل دو وجهی) در طول سال گذشته در شوراهای تخصصی مختلف دانشگاه و همچنین در جلسه مدیران گروه‌های آموزشی با هیات رییسه و شورای دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جهت تحقق شاخص‌های برنامه 5 ساله با وجود مشکلات مالی اعتبارات پرداختی دانشگاه بابت اعزام دانشجو و استاد تا حدود دو برابر افزایش یافت و از طرف دیگر فعالیت برای جذب بورس از منابع خارجی بیشتر شد که نتایج آن در افزایش قراردادهای اراسموس با بیش از 30 مورد با کشورهای مختلف اروپایی مانند اسپانیا، آلمان، اتریش، سوئد، ایتالیا، لیتواتنی، لتونی، ترکیه، بلغارستان، مجارستان به خوبی نمایان است.

 

رئیس دانشگاه تهران و ارائه گزارش سال 1397

 

راهبردی دانشگاه تهران در خصوص توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی در قالب اتحادیه‌ها همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در سطح ملی و بین‌المللی نتایج مثبتی را به دنبال داشته است که حضور فعال در برنامه اراسموس بخشی از نتایج آن است.

رییس دانشگاه تهران ضمن وعده انتشار گزارش عملکرد سال 1397، در پایان ابراز امیدواری کرده است، سال 1398 با وجود مشکلات پیش رو، سالی بهتر و موفق‌تر برای دانشگاه تهران باشد.

علاقمندان می‌توانند نسخه کامل این گزارش را اینجا 19198.pdf بخوانند.

دانشگاه تهران ()
نظر جدید
0%