منو دسترسی
1398/02/04 در ساعت 23:00:00

خانه جدید کانون افتتاح شد

خانه جدید کانون عصر چهارشنبه 4 اردیبهشت با حضور جمعی از اعضای شورای عالی، اعضای هیات مدیره کانون در دوره‌های مختلف، حامیان مالی خانه امیرآباد و حامیان مالی زمین پونک افتتاح شد.

خانه جدید کانون افتتاح شد

خانه جدید کانون عصر چهارشنبه 4 اردیبهشت با حضور جمعی از اعضای شورای عالی، اعضای هیات مدیره کانون در دوره‌های مختلف، حامیان مالی خانه امیرآباد و حامیان مالی زمین پونک افتتاح شد. در ابتدای این مراسم دکتر پرویز جبه‌دار مارالانی، رییس شورای عالی با پرده‌برداری از لوح تاسیس و بریدن روبان ورودی، این خانه را رسما افتتاح کرد.

در ادامه مهندس روزبه صالح‌آبادی، دبیر کانون ضمن خیر مقدم به حاضران از حامیان مالی کانون تشکر کرد و توضیحاتی درباره برنامه افتتاحیه ارایه داد. به گفته وی سال گذشته برای اولین بار این ساختمان مورد بازدید اعضا قرار گرفت.

 

مهندس صالح آبادی - مرسام افتتاح ساختمان جدید کانون

 

دکتر اورنگ فرزانه، رییس هیات مدیره و دبیر دوره‌های اول و دوم کانون نیز در سخنانی با اشاره به شکل‌گیری کانون گفت: «ساختمان امیرآباد در سال 72 به مساحت 240 متر و با قیمت 18 میلیون تومان با همت و یاری حامیان مالی خریداری شد. خرید این خانه در آن زمان یکی از عوامل رونق و پایداری کانون بود.

زمین این خانه نیز با همت مهندس نژادحسینیان، رییس وقت شورای عالی و دکتر آخوندی، سال 73 از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران به صورت پرداخت اقساطی در اختیار کانون قرار گرفت. نخستین قسط این زمین به دعوت مهندس عطاردیان و مهندس مولوی از حامیان مالی تامین و در همان دوره دوم کانون پرداخت شد.»

وی ادامه داد: «از آن زمان به بعد کمیته ساختمان در کانون تشکیل شد و وظیفه تملک کامل و ساخت بنا در این زمین را برعهده گرفت.»

دکتر فرزانه اعلام کرد: «قرار است، دبیرخانه و فعالیت‌های اصلی به این ساختمان منتقل شود. البته دفتر طالقانی همچنان در اختیار کانون باقی خواهد ماند.»

در ادامه برنامه مهندس علیرضا عالم‌زاده، خزانه‌دار کانون، شرح کاملی از خرید زمین و ساخت بنای پونک را ارایه داد. خلاصه‌ای از این گزارش در پی می‌آید.

در سال 73 توسعه دفتر مرکزی در برنامه کانون قرار گرفت. مذاکراتی با سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران صورت گرفته و امکان عقد قرارداد خرید اقساطی این زمین فراهم شد. در نهایت قرارداد واگذاری زمین در تاریخ 27 تیر 1376 توسط دکتر زاهدی، دبیر وقت کانون، منعقد شد. در فاصله سال‌های 76 تا 81، تلاش‌های مختلفی در مجموعه کانون، جهت تغییر موقعیت زمین، امکان در اختیارگیری قطعه بزرگ‌تر و ساخت زمین شکل گرفت.

کمیته ساختمان کانون که برای احداث بنا در این زمین شکل گرفت، در آن زمان نام بزرگانی چون زنده‌یادان مهندس حسن مولوی، دکتر مهدی قالیبافیان، مهندس کتیرایی و مهندس معین‌فر و همچنین یاران همیشگی کانون مهندس عطاردیان، مهندس آخوندی، دکتر زاهدی، مهندس انصاری و تعدادی دیگر از اعضای فعال کانون را یدک می‌کشید.

 

مهندس عالم زاده - مراسم افتتاح خانه کانون

 

در سال 1391 شورای عالی، هیات سه نفره‌ای را برای مدیریت اجرای ساختمان تعیین کرد. درسال 92  با تایید وزیر وقت راه و شهرسازی، دکتر آخوندی، قرارداد زمین تمدید و در نهایت مالکیت کانون بر این زمین به مساحت 75/1565 متر مربع قطعی شد.

از تابستان سال 95 عملیات ساخت آغاز و مهندس سلمان‌زاده از اعضای کانون با حکم رسمی به عنوان مدیر ساخت انتخاب شد. اخذ پایان‌کار از شهرداری نیز پیچیدگی‌های خود را داشت.

در نهایت شورای عالی کانون تصمیم گرفت با فروش یکی از واحدهای مسکونی در تملک کانون، سرمایه لازم جهت تکمیل و جابجایی دفتر مرکزی کانون به محل جدید فراهم آید و در سال 97 این امر محقق شد. با اخذ پایان کار، امید است به زودی سند زمین نیز به نام کانون انتقال یابد.

 

مرسام افتتاح

 

مهندس صالح‌آبادی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به اخذ سند این ملک گفت: «لازم است، در اینجا از حامیان کانون همچون دکتر قالیبافیان، مهندس مولوی، مهندس معین‌فر، مهندس کتیرایی، شرکت کیسون و بزرگان دیگری که امروز در خدمتشان هستیم تشکر کنیم. روند ساخت این خانه در خبرنامه‌ای ویژه و وب‌سایت کانون منتشر می‌شود.»

 

وی همچنین از رونمایی از وب‌سایت جدید کانون خبر داد و گفت: «دکتر فرزانه و مهندس حسن‌پور، بیش از یکسال برای راه‌اندازی این وب‌سایت تلاش‌ کرده‌اند. ویژگی اصلی این وب‌سایت امکان ورود اعضا به آن و دسترسی به اطلاعات اعضای دیگر و مبادله این اطلاعات است. البته آن بخشی از اطلاعات که توسط خود اعضا عمومی شده است.»

 

مهندس حسن پور در حال ارائه در خصوص وب سایت جدید کانون

 

دبیر کانون با تاکید بر اجرای این برنامه توسط کمیته تجلیل از دبیر کمیته مهندس سپهر پارسا و اعضای آن تشکر کرد.

 

در این برنامه همچنین دست‌نوشته‌های دکتر قالیبافیان از سوی دختر ایشان دکتر میترا قالیبافیان به مهندس محمد عطاردیان، دکتر فرزانه و مهندس صالح‌آبادی به نمایندگی از کانون اهدا شد.

 

 

مرسام اهدای دست نوشته های دکتر قالیبافیان توسط دختر ایشان

 

در ادامه حاضران از ساختمان خانه کانون بازدید کردند. پذیرایی از مهمانان پایان‌بخش برنامه افتتاحیه بود.

مشروح این برنامه را می‌توانید در خبرنامه بخوانید.

 

بازدید از خانه جدید کانون

 

افتتاح

 

عکس یادگاری اعضای کمیته تجلیل در مراسم افتتاح

 

 

 

کانون () گردهمایی ماهانه ()
4703700788 سه شنبه 24 اردیبهشت - 11:30:00
0
با سلام ، لطفا آدرس و نقشه این محل جدید را در سایت بگذارید و آدرس زیر همین صفحه را اصلاح فرمائید.
admin سه شنبه 24 اردیبهشت - 14:57:00
0
با سلام و ارادت. بله حتما اعمال می شود.
پاسخ
نظر جدید
0%