منو دسترسی
1398/02/08 در ساعت 22:10:00

افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران

فاز اول مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، یکشنبه 8 اردیبهشت در ساختمان قدیمی دانشکده برق و کامپیوتر افتتاح شد.

افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران

پایگاه اطلاع‌رسانی کانون فنی:

فاز اول مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، رییس تعدادی از استادان دانشکده فنی، رییس و تعدادی از اعضای شورای عالی و هیات مدیره کانون و مدیران صنایع پیشرو و فعال حوزه نوآوری و کارآفرینی یکشنبه 8 اردیبهشت در ساختمان قدیمی دانشکده برق و کامپیوتر افتتاح شد.

دکتر ستاری یکی از راهکارهای اساسی برای تولید محصول را همکاری پژوهش با بخش خصوصی برشمرد و گفت: «در مدت 5 سال فعالیتم در معاونت علمی و فناوری، دو نکته را به خوبی دریافته‌ام، پژوهشی که با بخش خصوصی همکاری نکند، صاحب محصول نخواهد شد، به‌واقع اگر بخش خصوصی روی پژوهش‌ها سرمایه‌گذاری نکند، صاحب محصول نخواهند بود. باید ساختار‌هایی ایجاد شود تا بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری در پژوهش را داشته باشد.»
وی افزود: «اینکه گفته می‌شود کشورهای بزرگ 4 تا 5 درصد در GDP برای پژوهش قرار می‌دهند، صحیح نیست. هیچ کشوری بیش از 1.2 درصد از پژوهش در GDP سرمایه‌گذاری نمی‌کند و مابقی این سرمایه از بخش خصوصی تامین می‌شود.»

دکتر ستاری دانشگاه تهران را یک دانشگاه پیشرو توصیف کرد و افزود: «اگر ادعا می‌شود که دانشگاه باید در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، کارآفرینی و فرهنگ مبدأ باشد، این نقش زمانی به صورت صحیح انجام می‌شود که دانشگاه بتواند در زمینه‌های متفاوت محصول تولید کند.»
در ابتدای مراسم دکتر مجید نیلی احمدآبادی، رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، گزارشی از راه‌اندازی و افتتاح این مرکز ارایه داد. دکتر ناصر سلطانی، رییس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران نیز با بیان پتانسیل دانشکده‌ فنی تاکید کرد: «این بخشی از مرکز نوآوری دانشکده فنی است و مرکز اصلی آن با سه هزار و 400 مترمربع فضا در دانشکده مهندسی مکانیک راه‌اندازی خواهد شد.»

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، نیز با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه تهران گفت: «ما باید در کنار فضاهای رسمی چون پارک علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری را گسترش دهیم. اگر بتوانیم در کنار هر آزمایشگاهی یک فضای مرکز نوآوری و پیش رشد ایجاد کنیم، آن زمان نوآوری به مفهوم واقعی در دانشگاه گسترش یافته است.»

رییس دانشگاه تهران آموزش و فعالیت‌های علمی را از مهمترین وظایف دانشگاه‌ها برشمرد و اظهار کرد: «در موضوع سیل و تعیین هیاتی از سوی رییس‌جمهور برای بررسی دلایل، همه اتکا ما برای تهیه این گزارش علم موجود در دانشگاه‌ها است. در دانشگاه‌های کشور به اندازه مطلوب دستاوردهای علمی وجود دارد و امروز زمان عرضه کردن آنهاست».
وی با اشاره به اینکه یکی از کارگروه‌های هیات ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور، کار گروه کسب و کار است، افزود: «بلایای طبیعی منجر می‌شود تا دولت و نهادها حجم زیادی از پول را به بازار تزریق کنند. مهم این است که این حجم از پول را چگونه در فرآیند بازسازی، طراحی، تبدیل به کسب و کار و خلق ثروت استفاده کنیم.»
در این برنامه از 30 محصول دانش‌بنیاد دانشکده فنی نیز رونمایی شد.

 

دانشکده فنی () رویدادهای علمی ()
نظر جدید
0%