منو دسترسی
1398/06/27 در ساعت 13:00:00

برگزاری جلسه یاریگران معدن با مسئولان دانشکده، کانون و بنیاد فنی

جلسه یاریگران دانشکده معدن به دعوت بنیاد حامیان دانشکده فنی و با هماهنگی کمیته معدن کانون عصر سه شنبه 26 شهریور در اتاق شورای دانشکده فنی برگزار شد.

برگزاری جلسه یاریگران معدن با مسئولان دانشکده، کانون و بنیاد فنی

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

جلسه یاریگران دانشکده معدن به دعوت بنیاد حامیان دانشکده فنی دانشگاه تهران و با هماهنگی کمیته تخصصی مهندسی معدن کانون عصر سه شنبه 26 شهریور در اتاق شورای دانشکده فنی برگزار شد.

این جلسه با هدف جذب کمک مالی برای نوسازی و تجهیز دانشکده مهندسی معدن برگزار شده و در آن دکتر ناصر سلطانی، رییس دانشکده فنی، دکتر رضا فرجی دانا، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشکده فنی، دکتر علی مجدی، رییس دانشکده مهندسی معدن، مهندس روزبه صالح آبادی، دبیر کانون، مهندس هرمز ناصرنیا، رییس کمیته تخصصی مهندسی معدن و تعدادی از یاریگران و فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی معدن حضور داشتند.

در ابتدای جلسه فیلمی از تاسیس و فعالیت های بنیاد حامیان به نمایش درآمد. در ادامه مهندس ناصرنیا توضیحاتی را در خصوص برگزاری جلسات کمیته مهندسی معدن با مسئولان دانشکده معدن در راستای اهداف اساسنامه ای کانون و به منظور ارتقای این دانشکده ارایه داد و تاکید کرد: «در این جلسات دکتر مجدی به نوسازی دانشکده مهندسی معدن اشاره کرده و همچنین لیستی را جهت تجهیز دانشکده ارایه دادند.»

وی با اشاره به آمادگی بخشی از فارغ التحصیلان معدن برای کمک به تجهیز و نوسازی دانشکده مهندسی معدن، اضافه کرد: «از آنجا که حمایت مالی از دانشکده ها در حیطه وظایف بنیاد بوده و کانون حمایت فنی و معنوی دانشکده را برعهده دارد. ما این مساله را با بنیاد طرح کرده و این جلسه به منظور طرح همین مساله و ارتباط یاریگران بخش معدن با بنیاد ترتیب داده شده است.»

در ادامه جلسه دکتر فرجی دانا تاریخچه ای از تشکیل بنیاد ارایه داد و در تشریح فعالیت های بنیاد گفت: «بخشی از فعالیت های بنیاد به ساماندهی فضای کالبدی دانشکذه فنی اختصاص دارد که در این بخش اولویت ها را دانشکده فنی برای ما تعیین می کند. بنیاد همچنین در قالب اعطای وام از دانشجویان دانشکده فنی حمایت می کند. از جمله این وام ها، وام شرافتی است که بدون هیچ تضمینی به دانشجویان پرداخت می شود و در حدود 90درصد آن به بنیاد بازپرداخت شده است.»

وی همچنین به افزایش حجم کمک های یاریگران در سال جاری باوجود مشکلات بخش صنعت اشاره کرد.

دکتر فرجی دانا تاکید کرد: «در کمکی که به بنیاد می شود دقیقا در بخشی که یاریگر نیت کرده، هزینه خواهد شد.»

دکتر سلطانی نیز در سخنانی به اولویت های دانشکده فنی اشاره کرد و احداث ساختمان برای دانشکده مهندسی عمران و دانشکده مهندسی شیمی را اولویت نخست این نهاد برشمرد و گفت: «این دو دانشکده به لحاظ فضای کالبدی بسیار در مضیقه هستند. به همین منظور ساختمان مدرنی برای دانشکده مهندسی عمران در دست احداث است. هر چند بخش معدن به خاطر وجود سرمایه های معدنی در کشور از نظر من اولویت ویژه ای دارد.»

یاریگران معدن در ادامه جلسه، به طرح سوالات و دغدغه های خود در ارتباط با دانشکده مهندسی معدن و بخش معدن کشور پرداختند.

دکتر مجدی نیز در سخنانی محدودیت ها و مشکلات دانشکده مهندسی معدن را برشمرد.

همچنین مهندس صالح آبادی بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر بنیاد در زمینه پروژه ها و فعالیت های در دست اجرا، تاکید کرد.

در بخش پایانی جلسه دکتر فرجی دانا و دکتر سلطانی به سوالات یاریگران پاسخ گفته و شرایط پیش روی شروع پروژه بازسازی دانشکده مهندسی معدن را تشریح کردند.

در این جلسه مهندس نوریان(معدن 58)، مهندس فراش باشی(معدن 51)، مهندس سه دهی(معدن 65)، مهندس کیانی(معدن 70)، مهندس برقی(معدن 59)، مهندس قربانی(معدن 67)، مهندس اسدی(معدن 70) و دکتر جوزانی(معدن 82) از یاریگران دانشکده مهندسی معدن حضور داشتند.

کانون () دانشکده فنی ()
نظر جدید
0%