منو دسترسی
1398/07/25 در ساعت 10:25:00

كسب و كار نوين در بخش انرژی

استخراج رمز ارزها ( بيت كوين ) ، نياز به انرژي زيادي دارد و با توجه به مزيت نسبي كشور ما با در اختيار داشتن منابع گازي فراوان ، توليد رمز ارزها با استفاده از نيروگاه هاي گازي پراكنده در مجاورت مزارع توليد و استخراج بيت كوين داراي توجيه اقتصادي ميباشد.

كسب و كار نوين در بخش انرژی

به دعوت كميته صنعت ، معدن و تجارت كانون ، در تاريخ ٢٢ مهر ماه ١٣٩٨ ، مديران و كار شناسان موسسه پژوهش در مديريت و برنامه ريزي دانشگاه تهران ، به منظور معرفي كاربرد فناوري هاي جديد در بخش انرژي در دفتر طالقاني حضور يافتند.

 

مهمانان اين جلسه عبارت بودند از :

 

١- آقاي دكتر سيد حسين ايرانمنش - معاونت پژوهشي موسسه

٢- آقاي مهندس حسام نوجوان ( مهندسي صنايع فني -٩٦)

٣- خانم مهندس فاطمة داوود پور ( مهندسي صنايع فني - ٨٨ )

 

مهمانان در اين جلسه ضمن معرفي فناوري هاي جديد در زمينه هاي :

 

  • انقلاب صنعتي چهارم و رشته هاي مهندسي
  • تكنولوژي بلاك چين و فرصت هاي پيش رو
  • رمز أرز ( بيت كوين ) و فرايند استخراج آن

 

به كاربرد اين فناوري ها در بخش انرژي پرداختند.

 

استخراج رمز ارزها ( بيت كوين ) ، نياز به انرژي زيادي دارد و با توجه به مزيت نسبي كشور ما با در اختيار داشتن منابع گازي فراوان ، توليد رمز ارزها با استفاده از نيروگاه هاي گازي پراكنده در مجاورت مزارع توليد و استخراج بيت كوين داراي توجيه اقتصادي ميباشد. از طرف ديگر با توجه به شرايط تحريمي حاكم بر كشور ، استخراج ، توليد و فروش بيت كوين ميتواند به نوعي صادرات برق و دريافت پول آن به صورت أرز ديجيتال بوده و با دور زدن تحريم ها از اين راه ، منبع تأمين بخشي از نياز هاي ارزي كشور باشد.

 

همچنين استفاده از رمز ارزها ميتواند به ما در بازرگاني و تجارت خارجي ، در امر پرداخت خريد هاي خارجي در شرايط تحريم بانكي ، كمك نمايد.

 

معرفي موسسه پژوهش در مديريت و برنامه ريزي انرژي 

_______________________________________________

 

مؤسسه پژوهش در مديريت و برنامه‌ريزي انرژي با هدف كلي توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزشي در زمينه‌هاي مختلف برنامه‌ريزي و مديريت سيستم انرژي در سطح جهاني و با بهره‌گيري از توانايي‌ها دانشگاه تهران تأسيس شده است. مؤسسه پژوهش در مديريت و برنامه‌ريزي انرژي كه در اين وب سايت به اختصار مؤسسه خوانده مي‌شود وابسته به دانشكده فني دانشگاه تهران مي‌باشد و مركزفعاليت اين مؤسسه در تهران است.
 

موسسه در دو بخش :

1- آموزش به منظور انجام امور آموزش ، جذب هيات علمي و برگزاري دوره ها و سمینارهای آموزشي 

2- پژوهش که مشتمل بر چهار زیربخش پژوهشی مستمر می باشد، فعالیت دارد. این چهار بخش عبارتند از:

 

  • بخش فن آوري انرژي
  • بخش مطالعات استراتژيك انرژي
  • بخش عرضه و تقاضاي انرژي
  • بخش مدلسازي انرژي

 

در كنار اين بخشها ، بخش پژوهشهاي موردي نيز وجود دارد كه بصورت مستمر نبوده و بر حسب نياز نيروهائي جهت تحقيق در باره يك موضوع بخصوص با موسسه همكاري مي نمايند.

 

 


 

 

کمیته صنعت معدن تجارت () مقاله ()
نظر جدید
0%