منو دسترسی
1398/09/20 در ساعت 13:10:00

بازدید معدن سنگ ساختمانی دره بخاری

اعضای کانون 14 آذر از معدن سنگ ساختمانی دره بخاری و کارخانه فرآوری سنگستان محلات و اولین مجموعه در حال ساخت، کاغذ از سنگ کشور بازدید کردند. معدن دره بخاری بیش از 50 سال قدمت دارد.

بازدید معدن سنگ ساختمانی دره بخاری

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

اعضای کانون 14 آذر از معدن سنگ ساختمانی دره بخاری و کارخانه فرآوری سنگستان محلات و اولین مجموعه در حال ساخت، کاغذ از سنگ کشور بازدید کردند.

این بازدید که جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده فنی در آن شرکت داشتند، از ساعت 5:30 صبح از مقابل دانشکده فنی آغاز شد و گروه ه سمت استان مرکزی (شهر محلات) حرکت کردند. گروه پس از بازدید از این معدن سنگ و کارخانه عصر همان روز به تهران بازگشتند.

معدن دره بخاری بیش از 50 سال قدمت داشته و متعلق به مهندس آذرنوش است. این معدن سالانه سنگ های بسیار باکیفیتی را تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کند.

صنایع سنگ سنگستان محلات اولین و بزرگترین تولیدکننده صنایع سنگ در خاورمیانه است که بیشتر تولیدات خود را به بازار خارج از کشور صادر می کند.

کارخانه تولید کاغذ صبا نیز به عنوان اولین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در کشور با ظرفیت تولید 5000 تن در سال در حال راه اندازی است که کاغذی با ویژگی های: ضدآب بودن نسوز بودن و تقریبا نسوز بودن آن و عدم مصرف آب است (نکته بسیار با اهمیت در این نوع کاغذ بخش محیط زیستی آن است که تولید این نوع کاغذ آلودگی ندارد و درختی برای ساخت قطع نمی شود.) ترکیبات آن را کربنات کلسیم (70 تا 75 درصد) پلی اتیلن (5 درصد) و مواد دیگری که امکان تولید آن را در داخل کشور داریم.


 

خانواده فنی () بازدید علمی ()
نظر جدید
0%