منو دسترسی
1398/11/23 در ساعت 19:50:00

مهندسان برجسته امسال معرفی شدند

مهندس منوچهر احتشامی (راه‌و‌ساختمان ۳۷) و دکتر محمدعلی عامری (برق ۵۲) با پیشنهاد کمیته انتخاب مهندس برجسته و تصویب شورای عالی به عنوان مهندسان برجسته مراسم سالگرد 1398 معرفی شدند.

مهندسان برجسته امسال معرفی شدند

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

مهندس منوچهر احتشامی (راه‌و‌ساختمان ۳۷) و دکتر محمدعلی عامری (برق ۵۲) با پیشنهاد کمیته انتخاب مهندس برجسته و تصویب شورای عالی به عنوان مهندسان برجسته مراسم سالگرد 1398 معرفی شدند.

کمیته انتخاب مهندس برجسته امسال نیز به ثیاق سال‌های قبل از چند ماه قبل فعالیت خود را برای انتخاب مهندس برجسته آغاز کرد. بر این اساس با بررسی بین گزینه‌های پیشنهادی، مهندس منوچهر احتشامی (راه‌و‌ساختمان ۳۷) و دکتر محمدعلی عامری (برق ۵۲) انتخاب شده و با ارایه به شورای عالی به تصویب شورای عالی رسید.

در مراسم امسال از این دو عزیز با پاس سال‌ها فعالیت‌ ارزنده مهندسی تقدیر می‌شود.

مهندس احتشامی به دلیل مسافرت خارج از کشور متاسفانه امکان حضور در این مراسم را ندارد. ایشان با ارسال نامه‌ای به دبیر کانون از این انتخاب تشکر کرده است. متن کامل این نامه در پی می‌آید.

«حضور محترم جناب آقای دکتر روزبه صالح‌آبادی دبیر کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران مشرف شود .

با کمال احترام :

بر این مژده گر جان فشانم رواست که این مژده آسایش جان ما است

نامه محبت‌آمیز آنجناب عز وصول بخشید، بوسیدم و بر دیده نهادم. در این دوران پیری خیلی کم خبرهایی می‌رسد که جان را صفا بخشد. این که من بنده را به‌عنوان مهندس برجسته سال انتخاب فرموده‌اید، جای نهایت تشکر را دارد. به راستی کشیدن این همه بار محبت هم سنگین و هم نشاط‌آور است .

نزدیک به شصت و یک سال است که من از همین دانشکده فنی رشته راه و ساختمان فارغ‌التحصیل شده‌ام و تمام این مدت را صادقانه کار کرده‌ام. برای من شب و روز تفاوت نداشت. سرما و گرما کار را تعطیل نمی‌کرد. در سال بیشتر از چهار روز تعطیلی نداشتیم. با اینکه من شریک شرکت بودم، برای ایام عید از سیرجان به آقای مهندس حسن مولوی تلگراف زدم که اجازه فرماید یک روز برای عید به تهران بیایم. جواب دادند به تهران بیایید با رختخوابتان .

من تقریبا همه کارهای فنی را انجام داده‌ام. از پیمانکاری، مدرسی دانشگاه، مهندسی مشاور، کار در وزارت راه و شهرداری تهران. شکر خدا در همه این امور موفق بوده‌ام و یادگارهای خوبی از خود به یادگار نهاده‌ام. چه شب‌ها تا صبح در کارگاه بتون‌ریزی کار را سرپرستی نموده‌ام و چه شب‌های برفی در تهران به تمیزکاری کردن خیابان‌ها تا صبح کارگران شهرداری تشویق به کار نموده‌ام. یاد دارم در سیرجان گازوییل در باک بلدوزر یخ بست و در اندیمشک تخم‌مرغ در روی آسفالت پخته شد. از هیچ کدام از این موانع نهراسیدم و کار را به پیش بردم. این بود که وزارت راه و انجمن شرکت‌های راهسازی مرا به‌عنوان چهره مانگار راهساز شناختند .

تا به‌حال پانزده مجلد کتاب تالیف نموده‌ام که مجلد چهارم کتاب راهسازی به‌عنوان یکی از کتاب‌های سال دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد و نزدیک به پنجاه مقاله علمی، فنی و ادبی نیز در نشریات معتبر تهران به‌چاپ رسانده‌ام. همه این خدمات در سایه توکل به خداوند و نهراسیدن از کار بوده است. در آخر کلام باید بگویم، هر چه دارم همه از دولت فنی دارم .

از اینک نتوانستم با همه سعی‌ای که انجام شد در این بزرگداشت شرکت کنم و میسر نگردید، جای نهایت شرمندگی است. بقول شاعر: نمی‌توان که جدل کرد با قضا و قدر.

از دوست و برادر ارجمند جناب اقای مهندس عطاردیان خواستم که این مهم را به انجام برسانند. امید است همه چیز با نهایت خوبی و خوشی به انجام برسد.

با تقدیم احترامات - منوچهر احتشامی»

کانون ()
علی غفاری چهار شنبه 30 بهمن - 12:28:00
0
با سلام به استاد بزرگوار احتشامی متنی زیبا و دل نشین بود لذت بردم از این همه ذوق و سلیقه و نوشتاری تاثیر گذار خداوند سایه شما و امسال شما رو که صادقانه کار کردید و خدمت برای ایران و ایرانی حفظ کند
پاسخ
نظر جدید
0%