منو دسترسی
1399/03/27 در ساعت 13:50:00

پروفسور سلطانی، استاد برجسته دانشگاه تهران و پدر صنعت برق کشور درگذشت

پروفسور مسعود سلطانی، پدر صنعت برق کشور و چهره ماندگار آموزش مهندسی برق در ایران، شامگاه دوشنبه ۲۶ خرداد ماه رخ در نقاب خاک کشید.

پروفسور سلطانی، استاد برجسته دانشگاه تهران و پدر صنعت برق کشور درگذشت

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

پروفسور مسعود سلطانی، پدر صنعت برق کشور و چهره ماندگار آموزش مهندسی برق در ایران، شامگاه دوشنبه ۲۶ خرداد ماه رخ در نقاب خاک کشید. وی یکی از برجسته‌ترین استادان آموزش مهندسی برق در کشور و از تلاشگران و صاحبنظران ویژه در صنعت برق کشور بود.

کانون فنی در جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فنی، از ایشان به عنوان استاد پیشکسوت فنی تقدیر کرد.

پروفسور مسعود سلطانی، در شانزدهم آذرماه 1339 به‌عنوان دانشیار رسمی برق دانشکده فنی منصوب شد و سال 1345 عنوان استاد تمام‌وقت رشته‌ برق جریان قوی را دریافت کرد. وی تا فروردین 1375 که به خواست خود بازنشسته شد، در گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی اشتغال داشت.

وی در طول دوران خدمت خویش، به پیشنهاد ریاست دانشگاه تهران و موافقت وزارت علوم، به اداره‌ دانشکده فنی تبریز، دو دوره معاونت آموزشی دانشکده فنی به سال‌های 1346 و 1350 و نمایندگی دانشکده فنی در شورای دانشگاه تهران در سال 1351 پرداخت.

از این استاد فقید، آثار و تالیفات ارزشمندی به جا مانده که جزو کتب مرجع در حوزه صنعت برق است. وی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی برجسته در حوزه آموزش مهندسی برق، در حوزه اجرایی نیز از صاحبنظران فعال در حوزه صنعت برق کشور بود و بخش زیادی از پیشرفت‌های صنعت برق کشور، به خصوص در حوزه برق قدرت، مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان در این عرصه است.

دانشگاه تهران () کانون () دانشکده فنی ()
مسعود سه شنبه 27 خرداد - 19:58:00
0
استاد برجسته كه مفاهيم را بصورت عالي و كامل اوزش ميداد روحش شاد
پاسخ
نادر عابدسعیدی سه شنبه 27 خرداد - 20:30:00
0
سلام علیکم و رحمه ا.. و برکاته// صمیمانه و خالصانه- درگذشت استاد برجسته تان مرحوم اخیر- آقای پروفسور مسعود سلطانی به جنابعالی- ادمین و آن کانون محترم تسلیت عرض نموده- بهشت برین و علو درجات برای آن مرحوم و عزت و عافیت برای بازماندگان شان آرزومندم// لاکن- جسارتا و عذر: بنده حقیر هم رشته برق همان دانشکده درس خواندم و ایشان بنام پروفسور یاد ندارم! بلکه عکسشان آشناست به مهندس سلطانی نامی که بسیار خشک مزاج- البته ظاهردار و کلام دار- شایع بود که حتی رشته اصلیشان هم غیر فنی بوده و همسر خارجی فرانسوی هم داشته اند!// در همان گروه برق اساتید مهندس بسیار خوش اخلاق تر و مردمی و البته باسواد و فعال چون مهندس جلال بیگلربیگیان و مهندس احسان ثابت مرزوقی یاد دارم و از اساتید دکترا هم آقای دکتر حسین محسنی و آقای دکتر صفی الدین صفوی نایینی و آقای دکتر جبه دار مارالانی و مرحوم پروفسور دکتر کارولس و ... یاد دارم.//
پاسخ
Davood شنبه 31 خرداد - 01:07:00
0
خداوند رحمتش كند
پاسخ
نظر جدید
0%