منو دسترسی
1399/03/27 در ساعت 20:00:00

در بزرگداشت پروفسور مسعود سلطانی

دکتر عباس آخوندی، رییس شورای عالی کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی، متنی را در بزرگداشت مرحوم پروفسور سلطانی، استاد برجسته دانشکده فنی به رشته تحریر درآورده است که آن را در متن خبر می‌خوانید.

در بزرگداشت پروفسور مسعود سلطانی

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

 

دکتر عباس آخوندی، رییس شورای عالی کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی، متنی را در بزرگداشت مرحوم پروفسور سلطانی، استاد برجسته دانشکده فنی به رشته تحریر درآورده است که آن را در پی میخوانید.

 

به‌نام خدا

از شمار دو چشم یکتن کم/ وز شمار خرد هزاران بیش

1399/3/27

آگاهی رسید که پروفسور مسعود سلطانی استاد پیش‌کسوت آموزش مهندسی برق از این جهان رخت بربست. این رسم روزگار است. هر آمدنی را رفتنی است. خرّم آنان‌که در این رهگذر از خود خاطره‌ای نیک به‌جای می‌گذارند. شادروان دکتر سلطانی در شانزدهم آذرماه 1339 به‌عنوان دانشیار رسمی برق دانشکده فنی منصوب شد و در سال 1345 عنوان استاد تمام‌وقت رشته‌ برق جریان قوی را دریافت کرد. وی تا فروردین 1375 که به خواست خود بازنشسته شد، در گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی اشتغال داشت. و مهندسان شایسته‌ای را برای توسعه مهندسی برق در ایران تربیت کرد و خود نیز در بسیاری از طرح‌های توسعه شبکه برق ایران مشارکت داشت.

درگذشت او را به خانواده و بستگان محترمش و هم‌چنین همکاران وی در دانشکده‌ی فنی، مهندسانی که دانشجوی او بودند، فعالان حرفه‌ی مهندسی برق و همه فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی تسلیت می‌گوییم و یادش را گرامی می‌داریم. مهر و رحمت ایزدی شامل حالش باد. روانش شاد.

 

عباس آخوندی

رییس شورای عالی کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی

کانون () دانشکده فنی ()
نادر محسنی چهار شنبه 28 خرداد - 14:05:00
0
با سلام و تحیت به مناسبت رحلت بزرگ مرد تخصص و اخلاق حضرت استاد مسعود سلطانی،استاد برجسته مهندسی برق دانشکده فنی و بلکه استاد یکتا و تناور مهندسی برق ایران را به عموم مهندسان بشکل عام و مهندسان برق ایران بشکل خاص عرض تسلیت میکنم و دریغای او می باشم . جا داشت بجای یک مقام خاص ، اقلا برای یکی از اساتید معتبر رشته مهندسی برق دانشکده فنی مثل استاد دکتر جبه دار یا جناب استاد دکتر حسین محسنی متنی و مطلبی در حد و در خور مقام شامخ و فاخر جناب استاد سلطانی چند کلامی تحریر می فرمودند که لااقل ، قدری در شان و اندازه مرحوم استاد سلطانی میبود . اینهم از استاد دریغ نفرمایید . روحش شاد ( همی گفتم که خاقانی دریغا گوی من باشد . دریغا، من شدم دریغا گوی خاقانی). خدایش رحمت کناد و روانش شاد و یاد و روش و منش او مستدام باد.
پاسخ
نظر جدید
0%