منو دسترسی
1400/02/14 در ساعت 16:25:00

پیام دکتر آخوندی، رییس شورای عالی کانون به مناسبت درگذشت دکتر نژادحسینیان

دکتر نژادحسینیان، رییس اسبق شورای عالی کانون، دیروز درگذشت. به همین مناسبت دکتر آخوندی رییس شورای عالی کانون پیامی را نگاشته که در پی می‌خوانید.

پیام دکتر آخوندی، رییس شورای عالی کانون به مناسبت درگذشت دکتر نژادحسینیان

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

دکتر سیدمحمدهادی نژادحسینیان (راه و ساختمان ۴۹)، رییس اسبق شورای عالی کانون، دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 درگذشت. به همین مناسبت دکتر عباس آخوندی رییس شورای عالی کانون پیامی را نگاشته است که در ادامه می‌خوانید.

 

برای استاد دکتر سید محمدهادی نژادحسینیان

عباس آخوندی، 1400/2/14

استاد دکتر سید محمدهادی نژادحسینیان استادی مسلم، روشنفکری برجسته، فعالی سیاسی، کنش‌گری حرفه‌ای و بنیان‌گذار تعدادی از نهادهای مدنی و مهندسی، سیاست‌مداری برجسته، وزیری توانا و عضو صاحب‌نظر هیات وزیران در چند دولت بود. برای من، افزون بر این‌ها، او سمت استادی داشت و من افتخار شاگردی آن مرد دانشور را داشتم.

ایشان فارغ‌التحصیل رشنه مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1349 بود و موفق شده‌بود که از دانشگاه جورج واشنگتن در ایالت متحده امریکا دانشنامه‌ دکترای حمل و نقل خود را دریافت کند. از این رو در دولت مهندس میرحسین موسوی عهده‌دار وزارت راه و ترابری شد. وی هم‌چنین، عهده‌دار وزارت صنایع سنگین در دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. اینجانب در دوره دوم این وزارت افتخار داشتم که در دولت همکار ایشان بودم. ایشان گام‌های بلندی در جهت توسعه صنعتی و استقرار نظام مدیریت صنعتی در ایران در آن دوره برداشت. هنوز سخنان بدون مجامله و روشن ایشان را در دولت به ‌یاد دارم که آشکارا از استقرار نظام بازار رقابتی آزاد حمایت می‌کرد و در برابر مخالفت‌ها صبوری می‌نمود. پس از این وی مدتی نیز سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد بود. تا آنجا که بخاطر دارم، ایشان معاون مهندسی و طرح‌های وزارت نفت بود و شرکت توسعه مهندسی نفت را بنیان‌گذاری کرد.

افزون بر سمت‌های دولتی، او از بنیان‌گذاران انحمن مهندسان راه‌وساختمان و فعالان کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران بود و ریاست شورای عالی کانون را در دوره اول، دوم، سوم، هفتم و هشتم برعهده داشت. آنچه از او به یاد دارم، نیکی، بزرگ‌منشی و ایران‌دوستی است. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. من این سوگ را به خانواده محترم ایشان و فرزندان برومندشان و همچنین به خانواده بزرگ فنی، دوستان و همکاران ایشان تسلیت گفته و از درگاه حضرت باری برای ایشان غفران و برای بازماندگان شکیبایی و سزای نیک طلب می‌کنم.

رییس شورای عالی کانون مهندسین فارغ‌التحصیل

دانشکده فنی، دانشگاه تهران

عباس آخوندی

کانون () خانواده فنی () شورای عالی کانون () اخوندی ()
نظر جدید
0%