منو دسترسی
1400/02/07 در ساعت 22:05:00

دکتر محمد شهریاری درگذشت

دکتر محمد شهریاری (معدن 49)، از مهندسان پیشکسوت کانون و استاد دانشگاه نجم‌الدین اردکان ترکیه (قونیه) درگذشت.

دکتر محمد شهریاری درگذشت

پایگاه اطلاع رسانی کانون فنی:

دکتر محمد شهریاری (معدن 49)، از مهندسان پیشکسوت کانون و استاد دانشگاه نجم‌الدین اردکان ترکیه (قونیه) درگذشت.

دکتر شهریاری در سال 1344 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در سال 1349 با مدرک فوق‌لیسانس در رشته مهندسی معدن فارغ‌التحصیل شد.

وی پس از فراغت از تحصیل به مدت 18 سال در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی ایران از جمله معادن زغال سنگ و پروژه‌های آلومین و آلومینیوم فعالیت داشت.

وی سال‌هایی را نیز در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) به تدریس در زمینه حمل و نقل مواد فله‌ای مورد استفاده در معدن اشتغال داشت.

سپس به سوئد مهاجرت کرد و موفق به اخذ مدرک دکتری از دانشگاه چالمرز در شهر گوتنبرگ سوئد شد و در همان دانشگاه در زمینه برآورد ریسک و نتایج زیست‌محیطی آن به فعالیت پرداخت.

از سال 1998 در کشورهای مختلفی مانند فرانسه، انگلستان، اسپانیا، پرتقال، ایتالیا، لهستان و اندونزی دوره‌های کوتاه‎مدت برآورد ریسک را برگزار کرد.

از سال 2011 نیز به عنوان استاد مدعو با دانشگاه ساووا(Savoie) فرانسه همکاری داشت.

وی سال‌ها استاد دانشگاه تکنولوژی چالمرز در سوئد و پس از بازنشستگی استاد و رییس مرکز "ایمنی، بهداشت، محیط زیست" دانشگاه نجم‌الدین اردکان در شهر قونیه ترکیه بود.

از نامبرده دو کتاب به زبان انگلیسی، دو کتاب به زبان فارسی و بیش از 50 مقاله به زبان انگلیسی در زمینه برآورد ریسک به جای مانده است.

دکتر محمد شهریاری از ارادتمندان مولانا (مولوی) بود و سال‌های زیادی در یک ایستگاه رادیویی فارسی زبان در سوئد در زمینه عرفان مولوی سخنرانی می‌کرد و دیوان شعری از او به جای مانده است.

شرح مختصری از زندگی ایشان را می‌توانید اینجا بخوانید.

کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران این ضایعه به خانواده و هم‌دوره‌ای‌های ایشان به ویژه دکتر نعمت‌الهی و مهندس ناصرنیا تسلیت گفته برای آنان شکیبایی و برای روح آن مرحوم شادی آرزومند است.

خانواده فنی ()
نظر جدید
0%