منو دسترسی
1398/12/25 در ساعت 21:00:00

کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت، معدن و تجارت

اینترنت اشیاء شبکه ای از رایانه ها، دستگاه ها و اشیاء هوشمند است که حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری و به اشتراک می گذارد.

کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت، معدن و تجارت

کاربرد IoT در صنعت تولید، IIoT (اینترنت صنعتی یا صنعت نسل چهارم) نامیده می شود. IIOT بخشی از مفهوم بزرگتری با عنوان اینترنت اشیاء (IoT) است.

اینترنت اشیاء شبکه ای از رایانه ها، دستگاه ها و اشیاء هوشمند است که حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری و به اشتراک می گذارد. داده های جمع آوری شده به یک سرویس مرکزی بر پایه ابر ارسال می شوند و در آنجا با سایر داده ها ادغام شده و سپس به صورت مفید با کاربران نهایی به اشتراک گذاشته می شوند.

IoT باعث افزایش اتوماسیون در خانه ها، مدارس، فروشگاه ها و بسیاری از صنایع می شود. IIoT با ایجاد امکان دستیابی به مقادیر بسیار بیشتری از داده ها، با سرعت های بسیار بیشتر و به مراتب کارآمد تر از گذشته، تولید را متحول می کند. تعدادی از شرکت های نوآور با استفاده از دستگاه های هوشمند و متصل در کارخانه های خود، پیاده سازی IIoT را آغاز کرده اند.

 

در این مقاله که نسخه کامل آن در قالب pdf برای دانلود شما، قرار داده شده است، در 9 فصل با عناوین ذیل با کاربرد اینترنت اشیاء در بخش های مرتبط آشنا می شوید:

فصل 1 : اینترنت اشیاء در صنعت

فصل2: اینترنت اشیاء در تولید هوشمند

فصل3: اینترنت اشیاء در خودروسازی

فصل4: اینترنت اشیاء در مواد غذایی

فصل5 : اینترنت اشیاء در صنایع فلزی

فصل6 : اینترنت اشیاء در صنایع دریایی

فصل7: اینترنت اشیاء در معادن

فصل8: اینترنت اشیاء در تجارت

فصل9: اینترنت اشیاء در بنادر

 

دانلود فایل کامل مقاله

 

 

کمیته صنعت معدن تجارت () مقاله ()
نظر جدید
0%